mandag 10. desember 2007

Hva som skjer i Sapporo for tiden

Etter mas fra diverse retninger, oppdaterer jeg nå bloggen til tross for at jeg ikke har noe jeg vil skrive om. Så i frykt for å vanne den ut, kommer nå en oppdatering der jeg kommer til å dykke litt i arkivene, og vinkle hva som skjedde forrige uke på en lettbeint måte. I mangel på egne bilder har jeg sett meg nødt til å bruke illustrasjonsbilder. Jeg tviler på at dette vil gjøre bloggen verken mer dårlighetsfokusert eller mer usannhetsorientert; alle bildene som er brukt representerer en versjon av livet vårt som er så tett opptil virkeligheten som overhodet mulig.

Mandag

Etter en helg fylt med vill festing og diverse rampestreker, ble vi mandag morgen irettesatt av en middelaldrende dame i pistasjegrønn bluse. Hun mente det hadde vært å gå over streken da vi knuste lårhalsen hennes og strødde den utover gulvet, foran den hvite sofaen. Melinda (helt til venstre på bildet) begynte å gråte da hun fikk vite at gardinene var laget av gammel hud.


Tirsdag

Pia hadde tirsdag morgen familien sin på besøk , og hang med oss hele dagen. Hennes far, øverst til høyre, viste Finn at det går an å få 100% på "I wanna rock and roll all night" på guitar hero 3, og hennes nevø Ricky Richard (nederst til venstre) hadde danseoppvisning sammen med Pia samme kveld, der de viste at verken Jitterbug, West Coast Swing, eller the Melbourne Shuffle var gått av moten her i gården.


Onsdag

Broren til Finn, som hadde bodd på rommet til Espen siden vi kom hit, begynte å gå alle på nervene. I timene pleide han å gå fra person til person og klype dem i øret så hardt at de begynte å smile urealistisk for illustrasjonskameramannen, slik at bildet egentlig burde være ubrukelig. Finnrs, som var hans pikenavn, måtte til slutt bli tvangsdeportert etter trøbbel med myndighetene.


Torsdag

Som seg hør og bør dro vi alle ut på den lokale sushi-restauranten og spiste hva Japan liker å kalle "sushi". Aschehougs og Gyldendals store norske leksikon definerer sushi på denne måten:
'Sushi ("su:Si/)er Japans nasjonalrett og består av ris blandet med eddik, sammen med diverse toppinger (for eksempel vann eller luft. (Det er en vanlig misoppfattelse blant nordmenn at all sushi inneholder eller består av rå fis. Det er ikke direkte feil, rå fis er ofte en viktig ingrediens, men altså ingen fellesnevner.) Sushi gjorde sitt inntog i Skandinavia og Norge for noen minutter siden, da som en trend i urbane strøk. Akkurat nå er retten mye mer vanlig og akseptert, og mange nordmenn har begynt å lage sushi for egen hånd, med livet som innsats.'

Det ble et riktig så fint restaurantbesøk, særlig siden Cory (svart genser i midten) i kjent stil sedvanlig disket opp med sine akkurat passe freidige anekdoter til Melinda (til venstre). Dessverre begynte etterhvert Jake (hvit skjorte) å føle seg neglisjert av alle andre enn Belinda, så han dro hjem. Dødsbra kveld, folkens! (Du vet hva jeg mener, Cory! Hehehe).


Fredag

Da skoleuken endelig var ferdig, feiret de fleste av oss med å vise vår patriotisme såvel som våre rosa linskjorter til resten av verden.


De fleste av oss dro ut for å snu byen på hodet, men Einar var nødt til å bli hjemme og vise en tilfeldig gutt hvordan å bruke en datamaskin. Han angret resten av livet på kombinasjonen marineblå/rødrosa.

Lørdag

Bakfull som en person som kvelden før var ute og drakk, brukte Bjarte lørdagsettermiddagen på å catche up med sine venner fra Getty Images, og da særlig Ryan.

Søndag

Som vanlig startet jeg dagen med at en dame gav meg appelsinjuice mens i bakgrunnen en tilfeldig mann med akkurat passe grått hår leste en avis som var like stor som hele overkroppen hans. Min venninne Cloe (til venstre) og jeg smilte fra øre til øre fordi livet rett og slett var perfekt den morgenen.


En av de flotteste ukene i hele oppholdet var over, og en ny en med flere muligheter enn du kan telle på en finger lå foran meg. Alt som manglet var at jeg fikk oppdatert bloggen:

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg likte spesielt det med vennene fra Getty Images. Alle mine venner er fra Scanpix

RULEFINN sa...

Et flott innlegg som går litt nærmere inn på vår hverdag her i Sapporo, og våre måter med familien Genericsen.

Two Thumbs Up!

Anonym sa...

Jeg synes det er så fint å se at dere møter stadig nye venner og gamle kjente der borte, og ikke minst at de overveiende er av amerikansk/kaukasisk utseende. Når det er sagt, setter jeg umåtelig pris på din oppfinnsomhet, ditt raske ord og din evne til å skrive flere minutters lesing om ingenting! =)

Unknown sa...

:D

av en eller annen grunn har du glemt det bildet med fargerikt felleskap på plenen foran campus.

Anonym sa...

Haha! Hehe.. Hehe. Bare moro :D Jeg syns det er så bra at du klarer å kjøre stilen så langt og gjennomført ut. Veldig bra update :P hehe.. Liker spesielt delen om sushi som er ikke er rå fis, men ris toppet med luft. Hehe..
Status på mail? Jeg sendte - om besøk i heimen etc.? ;) wee! U see the point of no mans bussinestalkes?

KIM

Anonym sa...

"Fra; Dr. Shaun Lyon
Subject; Dont be shame along of of your device size‏"

(klipp og lim fra min mailboks)
Er jeg den eneste som har fått denne mailen? Hehe. Måtte bare droppe det et sted, og siden din blogg er så festlig, kan festlige email kanskje nevnes her ;)

Unknown sa...

ps: liker best det bildet hvor du har gredd ut alt flasset ditt på stueteppet.

Sverre eller Sveur eller Svør sa...

*Generisk kommentar*

Svør

Anonym sa...

Ønsker deg også her; GOOOD JUL :D :D :D WEE! Håper alt er bra hos deg og du koser deg masse! Litt trist å ikke ha deg her i Julen, men håper alt er fint. Ser deg vel snaaaart håper jeg ;) KOS KIM =)


KimkosKim :) :) =) =) :) =)

Anonym sa...

Høres gøy ut. Når skal du hjem fra Sapporo og sånn da? Er dere mange der fortsatt? Kos deg!:)