tirsdag 18. september 2007

Japanere for enhver smak

Nå skal jeg fortelle dere om japanere. Det finnes mange japanere i Japan. Japan er det landet i verden der det bor flest japanere per innbygger. Japanere er i våre øyne veldig like, både utseendemessig og i oppførsel. Men de er også forskjellige, både utseendemessig og i oppførsel. Noen er sjenerte, andre litt sjenerte. Noen er høflige, andre veldig høflige.

Japanere pleier å lese bøker og gå i gaten. Noen japanere synger sanger. Det finnes japanske filmer i japan.

Her er noen japanere jeg har møtt:



1. Yusume og en annen fyr viss navn jeg har glemt. Bodde på samme hotell som meg; kunne engelsk og fransk, men jeg fikk dem til å holde seg til japansk. I bakgrunnen står klassekamerat Espen.


2. Kimura Koheis familie. Jeg ble kjent med en viss Kimura Kohei på 22 år fra Tokyo. Jeg spiste middag med ham og hans foreldre, et par i 50-årene som snakket flytende fransk. Faren var rund og god, og hva man gjerne kaller en kjernekar. Moren var høflig og interessert i alt. Jeg var solbrent i hele ansiktet.


3. Takeshi. Etternavn glemt. Stamgjest i min favorittbar i Ikebukuro, Tokyo. Profesjonell fotograf. Kunne ikke et ord engelsk, og samtalen gikk derfor sakte fremover på gebrokkent japansk. Jeg: trengte nytt belte.


4. Shimpei og Ken. Spilte i et band ved navn Uforia. Var på deres konsert sammen med 20 andre tilskuere. Var veldig glade i norske band. Uklart bilde, da speilrefleksen lå hjemme.



5. Selena. Faktisk ikke japaner, men engelskmann. Jeg kunne ha fått dere til å tro hun var japaner. Ble ufrivillig ikledd kimono. Derav blikket som skriker "hjelp meg, dette er überkleint".


Det var det jeg hadde å si om japanere for denne gang.

4 kommentarer:

Sverre eller Sveur eller Svør sa...

Fin post, pene bilder, morsomt tekst. Terningkast 3! Very Cheese - it's made from mammary fluids!-esque.

Hans Christian sa...

! 3 av 2 mulige? Tusen tusen takk, årets kompliment. Men... vent nå litt, kan du ha ment 3 av 19? Da vil jeg ogå si tusen takk! Årets kompliment. Send meg en update på ditt liv snart!

svenlarsen sa...

sykeste av alle syke ting. (dette er en generell kommentar på alle dine artikler). Jeg misunner deg. Ser ut til at du har ditt livs tid. Helt kongensmann. Jeg leser hvert ord med fasinasjon og ærefrykt, og er glad for at du har det bra. Du er imidlertid savnet i gamlelandet!

Anonym sa...

halla HC leo her :D
sykt fett med japan as, hvor lenge blir du der a+??

drar til london idag men hvis du blir der i ett par år så kommer jeg SERR bort,

hug fra leeeehoe