torsdag 15. november 2007

Special Feature - Vinneren av konkurransen!

Yes, folkens. Da var det den tiden på året igjen. Vinneren av HCiJapan-konkurransen har endelig vunnet. Det var en hard vurderingsprosess, og undertegnede har lidd valgets kval opptil fire ganger.

Litt om hvordan jeg valgte vinneren

Som jeg nevnte da jeg først annonserte denne konkurransen, handlet det ikke bare om skrive flest kommentarer. Å nei nei nei. Kommentarene skulle i tillegg rangeres etter lengde, innhold, relevans, oppriktighet, positivitet, bruk av ironi og meta, glimt i øyet, hvor lite smisking som ble brukt, og egenart.

For å finne vinneren tok jeg så og karaktersatte hver enkelt kommentar, og satte poengene inn i en tabell. Tabellen ble så laminert og sendt til broren min, som så laminerte den på nytt og sendte den tilbake til meg.

Vinneren av konkurransen har hatt en knivskarp balanse mellom alle de nevnte kvalitetene; har en kommentar vært litt for kort så har vedkommende kompensert med glimt i øyet og egenart. Var ikke kommentaren så relevant så pøste vinneren på med positivitet og...lengde. Du tar poenget mitt.

Uansett.

Det var ingen tvil.

Det kunne bare være...

denne personen som vant:

Hun heter:



NINA BALE!

Gratulerer skal du ha! Det var jammen meg fortjent! Makan til bloggkommentatør har jeg aldri sett. DU ska' få no fint i posten du!


Når det er sagt, så har jeg en honourable mention som jeg syntes fortjente en trøstepremie. Vedkommende kom med i løpet ganske sent (grunnet dårlig PR fra undertegnede) og har langt i fra så mange posts som vinneren, men hver kommentar som denne personen postet har vært så mettet med innhold, så stappet med interesse og positivitet, så fylt til randen av relevans og humor, at jeg ikke kunne la det gå ubelønnet hen.

Jeg snakker selvfølgelig om Bård Backer-Owe! Av de seks kommentarene jeg gav karakter 6, hadde han tre av dem.

(Jeg får ikke skrudd av stor tekst, jeg vet ikke hva som har skjedd. Sorry.) Trøstepremie i posten, mann!

Jeg håper ingen føler seg forrådt; jeg har satt pris på hver eneste lille kommentar dere alle har gitt meg, og håper dere vil fortsette med aktiviteten! Flere av dere var farlig nære ved å stikke av med seieren!

Stay in school!

4 kommentarer:

Anonym sa...

å guuuuuud!!!!!!! :):):):):):):)
nå er jeg fornøyd! mange fine ord, you made my day.:)
jeg er så glad!!!!!:))

Unknown sa...

hey hey, takk for trøstepremie og greier! ;D Hadde ikke forventet noe mtp at jeg kom så sent inn i gamet, og at kommentarene mine kun kan rivalisere Trond Giske når det kommer til relevans. Når ble det bildet tatt forresten? Jeg ville da aldri gjort noe så obskønt - spesielt ikke foran kamera!

Anonym sa...

Hehe..Gratulerer.
Bildet er vel fra en av Hc sine sammenkomster med oss 3, og sverre, der Kay aldri kom? Am I right mr. Hansu? =)

KIM-KOS

Anonym sa...

Mer blogg!