mandag 8. oktober 2007

Japanere og lakris

Da folk flest var slitne etter torsdag, ble det til at alle (med det selvskrevne unntaket av norsk reklames wunderkind Bjarte) ble hjemme lørdag kveld. Det gikk for det meste i TV-titting (japansk sketch-show vi kunne le av da 80% av humoren var slapstick), kanjipugging og ymse small talk.

- 63% av alle japanere bruker PCen sin hovedsaklig til å se på standardskjermbakgrunnen til Windows XP.

Da klokken slo 12 bestemte AymEy seg for å hente fram litt aluminiumfolie med norsk smågodt oppi, og det ble stor suksess. Men så fant vår japanske forbundsfelle Aya det for godt å prøvesmake litt, og vi anbefalte henne å prøve lakrisbitene.


Her er tingen med japanere og lakris: Alle japanere i verden har to ting de virkelig hater:

1. Generaliseringer
2. Lakris


Av denne grunn finner man ikke lakris noe sted, og de færreste japanere har noensinne smakt på denne typen godteri. Men Aya ville gjerne forsøke, og resultatet kan dere lese i hennes ansikt:


Hun var på grensen til å kaste opp. Heldigvis ble vår andre japanske avhopper Yuta nysgjerrig på hva vi holdt på med, og fant ut at også han ville smake på den svarte massen. De to første sekundene trodde han at han elsket det, men det skiftet fort til avsky og selvmordstanker.

Yuta lot vasken få ta del i all moroa.


Etter lakrisspisingen gav vi ham buksevann som plaster på såret.

7 kommentarer:

RULEFINN sa...

Meget bra bildeupdate, young squire!

Sverre eller Sveur eller Svør sa...

Forhudsfelle? Au!

Sitter i leiligheten og har lest hele Muleum av Erlend Loe på 4-5 timer. Trodde jeg skulle se på litt tv i opptak på laptoppen, men det ble for noisy for meg. Det var en fin bok om en jente som ikke vil leve, men ikke klarer å dø.

Anonym sa...

har så lyst til å kommentere for har så lyst å vinne men orker ikke akkurat nå

Anonym sa...

Også lakris som er så godt da! Hvis jeg skulle finne på å vinne (vet jeg ligger dårlig an, men leser trutt g stadig (dårlig uttrykk)) ønsket jeg meg det nærmeste japansk godteri kommer lakris:) Får slenge på en takk for fin blogg, for det er det!

Anonym sa...

liker at du tar med masse bilder. Av bra kvalitet i might add!

Unknown sa...

superpost!

Hans Christian sa...

Finn: Likewise, sir Jonathan Esquire!

Sverre: Nei nei! Du har lest feil! ForBUNDSfelle, ikke forHUDSfelle. Men jeg er enig i at det ville gjøre vondt.

Nina: Du har god tid på deg! Dette er en god start!

Magnus: Det er godt å høre. Jeg hadde på følelsen av at din voktende ånd var innom! Og konkurransen har jo nyss begynt, så fortvil ikke min gode mann.

Jaz: Takker, trofaste leser! It's all in the pumplishness

Einar: Sånn skal det låte; men nå må vi tilbake til klasserommet.