lørdag 27. oktober 2007

Oppdatering med bismak av deilig deilig høst

Etter den fenomenale suksessen med forrige update, kommer her en statusoppdatering på livet mitt. Den som leser videre, vil få et sjeldent innblikk i mitt sinn, såvel som diverse bilder av ting som finnes.

Høsten har kommet for fullt her i Sapporo, den har faktisk kommet så langt på vei at den er på vei ut. På tirsdag fikk vi alle i oppdrag å dra ut og "finne høsten", og ta med noe fint tilbake for å vise til klassen. For faste lesere av denne bloggen skulle det ikke komme som noen overraskelse at vi blir behandlet som førskolebarn, og det ser ikke ut til å forandre seg med det første.

- Bjarte brukte inntil nylig tre timer hver dag på å skli nedover skolens gelendre baklengs, og en formidabel fanbase bygget seg sakte men sikkert opp. Til slutt måtte skoleledelsen be ham slutte, da det gikk utover de andre elevenes konsentrasjon, såvel som renheten til gelendrene.

Vi er alle enige om at vår lærer Hiromi er det snilleste, mest følsomme menneske vi har møtt; her om dagen skulle hun fortelle om hva hun liker å gjøre på fritiden, og det viste seg å være "lykkelig gråting, smiling og å tenke hyggelige tanker om andre mennesker."

- Sladrespeilet, den syvende statsmakt.

I andre nyheter så har Yuta, Espen og jeg startet vårt eget band. Yuta skal spille gitar, Espen bass og trommer, og jeg trommer og bass. Bandnavnet vårt, "King Strong" fikk vi på en bar, en sen fredagskveld av en japaner med engelskkunnskaper på nivå med en banan. Første bandøvelse ble en smule dritt, da det viste seg at for at vi skulle bruke skolens instrumenter så måtte to japanere ha oss under oppsyn. De fikk etterhvert tilnavnet "kleinhetens tempelriddere".




Finn, Bjarte og undertegnede dro ut på byen på fredag, og var seffern innom stamstedet Shosuken. For flere bilder fra stamstedet, sjekk Finns blogg: DiggInJapan.

- De nektet å la meg være med på bildet om jeg ikke viste det internasjonale tegnet for "jeg foretrekker fasttelefon framfor telegraf."

Etter noen timer med munter samtale, og femten "hva betyr *sett inn vanskelig japansk ord* ?", måtte vi innom McDoe, som for tiden har tidenes burger til salgs: MegaMac. Den er som en Big Mac, bare at den har to ekstra burgere, og mye høyere wow-faktor.

- MegaMac, a sight for sore eyes.

- Mengde glede i én MegaMac-bit: 56.

Vi var også innom en batting dome, et sted man drar for å slå baseball i flere timer i strekk. Det holdt med 10 minutter, da treffprosenten lå på under 0%. Seriøst.


Etter fullendt nedverdigelse, var vi keene på å dra videre, men Sapporo by var dessverre den kvelden oversvømt av amerikanske matroser, som alle tilsynelatende hadde bestemt seg for å gjøre utelivet kjiipt for alle andre. Etter fem timer med leting etter et bra sted å drikke, måtte vi gi tapt. Klokken var tross alt over elleve på kvelden.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hadde xtra slips i baklomma? ;) Luringen.

RULEFINN sa...

Haha, spot on med siste bildet!

Anonym sa...

Ja, tenk om man kunne hatt slik en MacNing burgers! Må si din tilværelse framstår som en opplevelsesrik affære. Gammen er det å følge med på tekst og bilder.

Unknown sa...

wow, det ser ut som du har det helt knall! ^^ Synd vi lot swingteknikken falme etter dødball-slutt i 6.klasse XD

Anonym sa...

Hvor mange marinesoldater var det til sammen av de som kom til byen den kvelden?

Hans Christian sa...

Bård: Hadde jeg spilt på samme nivå som i sjette klasse, hadde jeg blitt employee of the month! Drusingens dager er over. Eller er de det?

Nina: Hmmm... Tingen er, selvom det kanskje bare var 20-30 mann vi kom over (no pun intended, bare litt), så brautet de så mye at det var som å være på Pawtucket Tennessee State Fare.

Hans Christian sa...

402: Grunnen til at antrekket mitt varierer fra bilde til bilde er at jeg aldri kan si mer enn én setning per antrekk. Finn har med seg gaffeltrucken sin fra Namsos overalt der vi går, og supplerer meg med de fresheste looksa fra Milano og Hvite-Russland.

Magic Larsen: Ja, jeg skal sørge for å ta med meg den hemmelige oppskriften hjem, så kan vi dele en MacNing over et glass lunken iste. Deal?

Anonym sa...

Siden de færreste har valgt å kommentere musikkinnslaget, velger jeg også å la være.

Hans Christian sa...

Caroline: ! Yeah! Dette er faktisk den første meta-kommentaren! Stjerne i boka mi!

Unknown sa...

Hehe.. Du ser utrolig bigpimpi'n ut med det skjegget ditt.. :D hehe. Tøff burger. Hørte forresten en historie om at når menn i Japan blir 60 år, så kan de ta på seg en rød kimono og fraskrive seg sitt ansvar som borger????? whaaaaaat...?