onsdag 10. oktober 2007

Kakebaking med despot i spissen

Det var onsdag kveld, og gjengen stod nok en gang samlet rundt stekepannen i påvente av at ovnen skulle bli varm. En mann i 20-årene ved navn Einar Goksøyr, hadde tatt seg inn på dormens premisser med en pose full av gulrøtter, philadelphia-ost, erfaringer, mel, sukker og nyheter fra Danmark om en ny energidrink.

"Sett dere ned, jeg skal lage en gulrotkake. Jeg gir dere nå hver deres oppgave."

Og det gjorde han med glans. Bjarte ble bedt om å spille Super Nintendo med mild interesse:


Jeg skulle speide etter Jesus Kristus, vår frelser:


Martin skulle forvrenge tid og rom, og begynne å spise kaken før kakebakingen i det hele tatt var påbegynt. Hendelsen inspirerte meg til å skrive en usann setning om bildet under:


Yuta skulle knekke en asjett i to ved hjelp av karate, en kampsport han aldri hadde lært seg. Men Einar insisterte på at alle stereotyper er sanne, og Yuta var så høflig at han ikke turte si nei. Han måtte sy fem sting, og kommer ikke til å bo med oss på tre uker, eller til Einar sier unnskyld:


Einar skulle holde på kakene helt til de hadde nok bakterier fra hånden hans til at folk bare var litt keene på kake. Slik ble fallhøyden mye mindre:

Jeg endte opp med å ikke spise kake, da den var oppspist innen jeg fikk fullført denne setningen.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Siste gang jeg holder meg på rommet imens det bakes kake, for å si det sånn:(

Anonym sa...

jeg liker ikke gullerot kake så veldig. Men denne var det så mye styr rundt at jeg meget vel kunne finne på og spise av den.!

Anonym sa...

Fantastiske bildetekster du lager, det må bare sies!

Unknown sa...

takk for et korrekt referat.
det heter despot forresten, med mindre du mener å referere til medlemmer av IRTC mailing-listen: http://www.ignorancia.org/whoarewe/dispot.htm

nå er det kakefrokost.

Hans Christian sa...

Neeeeei, jeg vet jo det. Den var kjiip. Fikset naa.

Hans Christian sa...

Finn: Du baket jo din egen kake, ved hjelp av kroppens fordøyelsessystem.

Jaz: Det var formålet mitt! En dag vil du sette pris på gulrotens smak.

Magnus: Du takkes min gode mann! Slikt blir det feiring av!

Anonym sa...

Jeg syns du burde ta en titt på denne bloggen: http://diariumprincessa.blogspot.com/

Sier det meste om livet og om hva som møtte meg da jeg trykket på next blog da jeg var på siden din akkurat for nå siden.

Sverre eller Sveur eller Svør sa...

Aj! Skrivefeil i andre avsnitt!

Liker hvordan du skriver tilfeldig tekst bare for at du skal kunne poste et bilde... Busted!

Svør

Hans Christian sa...

elias alias birkenes: Jeg mistet motivasjonen til å skrive denne bloggen etter jeg leste diariumprincessa. Den tar alt jeg vil ta på kornet på kornet. Beklager også skrivefeilen/feilene, de kommer av at jeg har sluttet å lese over postene mine etter de er utgitt, for å unngå selvinnsikt.

Sveures: Takk for påpekelse av skrivende feil. Når det gjelder mine motiver, så er det faktisk motsatt av det du sa! Jeg postet bildene bare så jeg kunne skrive teksten. Eller gjorde jeg det?

Anonym sa...

uff svværre da! :D slutt og rakk ned på andres dyslektiske tendenser, jeghar en tendens til å skrive feil minst 10 ganger i hver setning. Så om du ikke vil ha en jaz med en sur mine på din samvittighet, utgår det og rette på hc's skrive feil. Eller andre feil forøverig!
Jaz....

Anonym sa...

Ja, sannsynligvis sa det er